Kāds ir 21.gadsimta skolotājs?
Pēdējā laikā lasu dažādus rakstus par jaunajiem bērniem, kas un kādi viņi ir, kā labāk sadarboties un kā palīdzēt realizēt viņu talanta potenciālu. Taču šodien vēlos dalīties savās pārdomās par to, kāds ir modernais skolotājs. Atradu lielisku R.Wilson vizualizāciju par mūsdienu skolotāja profilu. Viņaprāt, 21.gadsimta skolotājs NAV tehnoloģiju eksperts, bet viņš pārzin cilvēka domāšanas procesus un ir eksperts ieradumos, kurus veido mūsu prāts.
Nonākot 1.septembrī Ādažu vidusskolā un stājoties klases priekšā, mans pirmais un galvenais uzdevums bija nodibināt labas, patiesas un veiksmīgas attiecības ar bērniem. Es pacietīgi veidoju drošu mācību vidi katrā klasē, es nebaidījos kļūdīties un bieži un labprāt vaicāju pēc padoma gan kolēģiem, gan pašiem skolēniem. Es patiesi izbaudu nonākšanu klases priekšā, pat ja tā ir līdz šim man “sveša teritorija”. Un man patīk, kad mācību procesā skolēni var pamācīt viens otru, jo skolēns skolēnu brīžiem saprot ātrāk un labāk, nekā skolotāju.
Nonākot attālināto mācību režīmā es nepārtraukti meklēju dažādas tehniskās un metodiskās iespējas kā dažādot savas stundas un tiešām kļūstu par skolēnu! Nav laika kļūt par digitālo ekspertu katrā jaunatklātajā IT rīkā, tāpēc es nebaidos kļūdīties un sāku tos pamazām ieviest ikdienā, pat ja nezinu, kas no tā beigās sanāks.
Bez lieka stresa es pieņemu pārmaiņas, jo ticu, ka viss, kas notiek, notiek uz labu! Un katrā stundā cenšos atgādināt skolēniem par izaugsmes un pozitīvo domāšanu un to, ka viņi drīkst sapņot lielus sapņus. Jo katru dienu es mācos, augu un attīstos! Es izvēlos savu ceļu un mērķi, uz kuru iet.
Es joprojām uzskatu, ka skolotāja galvenais uzdevums ir būt par labu piemēru. Tāpēc pēdējā modernā skolotāja profila īpašība – TIC, KA VAR IEMĀCĪTIES JEBKO, ja vien ir pareizā attieksme un piepūle – ir mana atslēga uzsākot katru tiešsaistes stundu ar izglītojamajiem.
Un cik īpašībām piekrīti Tu?
Daiga Būda